loading...

asterip

بازدید : 0
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 13:02

غار مزدوران مشهد

غاری بی نظیر یکی از زیباترین غارهای تاریخی در اطراف مشهد که در جنوب غربی شهرستان سرخس در شهر مزدوران قرار گرفته است. قدمت این غار به هزاره دوم پیش از میلاد می رسد و یکی از جذاب ترین غارهای افقی ایران به شمار می آید، این غار در سال ۱۳۳۵ توسط دو غارنورد به نام‌های منوچهر مهران و زنده یاد خورشیدی کشف شد. عرض ورودی این غار ۲ متر و ارتفاع آن ۵/۲ متر است. پس از ورودی، تالاری ۱۰۰ متری با عرض ۵۰ متر و ارتفاع ۲۰ متر قرار دارد.

این غار دارای تالارهای بزرگ حدود ۱۵متر عرض و به اندازه ای حدود ۳ طبقه تا سقف فاصله دارد و دارای راهروهای بی اندازه کوچک نیز می باشد، در این غار خفاش نیز وجود دارد، دمای این غار همیشه ۲۵ درجه ی سانتی گراد است. این غار دارای ستون‌ها و اشکال آهکی و همچنین قندیل های زیبایی که طول غار وجود دارد، سرتاسر این غار برق کشی شده است و می توانید به راحتی به بازدید از این غار بپردازید. این غار توسط سازمان میراث فرهنگی ایران به شماره ۶۵۲ به ثبت ملی رسیده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر لحظه آخری در مشهد می باشد.بلیط هواپیما تهران مشهد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

آدرس غار مزدوران: 95 کیلومتری شهر مشهد – سرخس

بازدید : 0
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 14:59

جاذبه های دیدنی لامرد

لامرد یکی از شهرهای استان فارس است که در جنوب این استان قرار گرفته است، این شهر دارای تاریخی با قدمتی 5 هزار ساله می باشد، وجود62 اثرتاریخی در این شهر گواه قدمت دیرینه آن است. این شهر در قدیم به تراکمه مشهور بوده‌ است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی از جمله باغ‌ها، تنگه‌ها، چشمه‌ها، آسیاب‌ها، سنگ‌ نوشته‌ها و ... می باشد. در این مقاله آس چارتر به معرفی جاذبه های دیدنی لامرد می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان هواپیما تهران لامرد در مشهد می باشد.

روستاهای لامرد

شهرستان لامرد دارای 7 دهستان و 140 روستا می باشد، که تاریخی ترین روستاهای این شهرستان که دارای قدمت طولانی می باشد، روستاهای رکن آباد وعلامرودشت دارای تاریخچه بسیار غنی و آثار تاریخی بار ارزشی می باشد، که در این روستاها سفالینه ها و اثار تاریخی به دست آمده که قدمت آنها را به 5 هزار سال پیش و به دوره هخامنشی باز می گردد. همچنین آثار باستانی همچون: قلعه ها، تل ها، گورستان ها، آسیاب های آبی، قنات ها و سدها وپل ها، به دوران های عصرنوسنگی، مس وسنگ، تاریخی و دوره ها ی اسلامی می رسد. قلعه گبری نیز از دیگر بناهای تاریخی علامرودشت می باشد.

بازدید : 0
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 13:25

ابشار لالون یا لالان

این ابشار که یکی دیگر از مکان های دیدنی و بکر فشم می باشد در 12 کیلومتری شمال شرق فشم ، چهار کیلومتر بالاتر از زایگان قرار دارد ، ابشار لالون از قله های بلند منتهی به دره سر چشمه می گیرد و می توان گفت جزو زیباترین ابشار های ایران است ، این ابشار هم مکان مناسبی برای گردش است همچنین می توانید در کنار این چادر کمپ بزنید و از فضای ان لذت ببرید ، برای رفتن به این روستای زیبا با جاذبه های دیدنی می توانید از سایت اس چارتر بلیط چارتر ارزان شهرکرد تهران را خریداری نمایید.

ابشار لار محله

از ابشار های دیگر فشم می توانیم به ابشار لار اشاره کنیم که در 13 کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد و از کوه کاسونک سرچشمه می گیرد ، خوشبختانه مسیر رفتن به این ابشار راحت می باشد و ماشین رو است ، پیشنهاد ما برای شما در فصل بهار و تابستان است زیرا در این دو فصل زیبایی و سرسبزی اطراف این ابشار به اوج خود می رسد این ابشار میان دو راهی روستای گرمابدر و ابنیک می باشد.

ابشار ابنیک

در بخش نهایی دره ابنیک در شمال شرق شهر فشم این ابشار به نام ابنیک وجود دارد که در کنار این ابشار کوه ها و دره های زیادی وجود دارد و مسافران و گردشگران زیادی به انجا سفر می کنند.

بازدید : 0
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 10:55

آیین زرتشت

اولین کسی که به آیین زرتشتی ایمان آورد، میدیوماه بوده است که در فروردین یشت ذکر شده است و در روایات سنتی او را پسر عموی زرتشت می دانند. آموزه های زرتشتی بعدها با باورهای بومی ایرانیان آمیخته شد و مزدیسنای کنونی را تشکیل داد که نزدیک به پنج قرن دین رسمی ایران بوده است. امروزه دین زرتشتی تقریبا 200000 پیرو در ایران، هند و سایر نقاط جهان دارد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط ارزان هواپیما چارتر خارجی تهران دهلی را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

بازدید : 1
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 15:13

عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

ایران کشوری در قاره آسیا که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی می باشد، شهرهایی باستانی با قدمتی بسیار کهن، جاذبه های گردشگری بسیار دیدنی و جذاب که گردشگران زیادی را هرساله از خارج کشور به سمت خود می کشاند، ایران همچنین دارای عجیبت ترین و شگفت آورترین جاهای دیدنی نیز می باشد، که دانشمندان و محققان زیادی را کنجکاو خود کرده است، اگر علاقه مند به سفرهای هیجان انگیز به مناطق عجیب و پر رمزو راز هستید حتما تا پایان مقاله آس چارتر همراه ما باشید. تا همراه هم با جاهای عجیب و مرموز ایران بیشتر آشنا شویم. همچنین شما می توانید بلیط چارتر ساری مشهد را از سایت آس چارتر ارائه دهنده ارزان ترین بلیط چارتر هواپیما تهیه نمایید.

بازدید : 1
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 10:46

موزه مردم شناسی عشایر تالش

از مکان های دیدنی تالش که در نزدیکی ییلاق سوباتان قرار دارد موزه مردم شناسی عشایر تالش می باشد، این موزه در سال ۱۳۹۲ افتتاج گردید، این موزه در کلبه ای قدیمی را اندازی شده و در آن حدود ۲۵۳ قلم شی و ابزار و وسایل با ارزش که قدمت آن ها به بیش از 100 سال باز می گردد، این ابزار ها و لوازم سبک زندگی عشایری را به نمایش گذاشته است.

پارک جنگلی الچالق تالش

در ضلع شرقی ییلاق سوباتان پارک جنگلی الچاق قرار دارد، این پارک جنگلی دارای درختچه های آلوچه ، سیب کال، قره گیله می باشد و بوته هایی کم ارتفاع و پرپشت و درختچه ها، چمنزار سبز و وسیع از مناظر دیدنی در این پارک جنگلی می باشد.

دشت های شقایق تالش

از دیگر جاهای دیدنی تالش دشت های شقایق ها می باشد، این دشت زیبا از دیدنی ترین متاظر طبیعی در تالش و در نزدیکی ییلاق سوباتان می باشد که دارای آب و هوای بی نظیر می باشد. بلیط هواپیما تهران عسلویه را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

آبشار ورزان تالش

آبشار ورزان از دیدنی ترین جاذبه های تالش در در 4 کیلومتری غرب ییلاق سوباتان می باشد، این آبشار از رودخانه لیسار سرچشمه می گیرد.

بازدید : 1
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 13:14

علاقه زیاد به خانواده

یکی از آداب و رسوم معروف کشور تاجیکستان این است که آن ها به هیچ عنوان، از خانواده و خویشان خود جدا نمی شوند، حتی آنان پس از ازدواج به مانند دوران مجردیشان در کنار خانواده شان زندگی می کنند که البته این رسم در ایران قدیم هم مرسوم بوده است ، اما در اتاق هایی جداگانه و متعلق به خودشان زندگی می کنند. وابستگی به خانواده در این کشور موردی است که بسیار زیاد می بینم . آن ها از لحاظ مذهبی بسیار مقید و دارای عقاید مربوط به خود هستند، بسیاری از آداب و رسوم سنتی آنان، شبیه ایرانیان می باشد. اگر شماهم بلیط هواپیما تاجیکستان گرفته اید حتما متوجه این نکته خواهید شد .

خلق و خوی مردم تاجیکستان

مردم تاجیکستان بسیار محافظه کار هستند و با آن که تاجیک ها می توانند برخوردی بسیار دوستانه داشته باشند، گستاخ بودن آن ها نیز پدیده ای دور از انتظار نمی باشد. همانطور که در مقدمه نیز ذکر شد، تاجیکستان یک کشور فارسی زبان می باشد اما انتظار نداشته باشید که مانند سایر کشورهای فارسی زبان همچون ایران و افغانستان برای گردشگران فرش قرمز پهن شود و از آنها استقبال ویژه ای به عمل آورند. برخلاف مردم ایران که بسیار خونگرم می باشند و از مردمان تمام کشورها با آغوش باز، دعوت می کنند، مردم تاجیکستان مانند مردم ایران، زیاد خونگرم نیستند و در این مورد متفاوت هستند.

هفت شب و هفت روز عروسی تاجیکستان

مردمی که در فلات های تاجیکستان ساکن هستند دارای جشن های ازدواج منحصر به فردی می باشند که ۷ روز به طول می انجامد. در اولین روز مراسم، عروس و داماد ازدواج خود را اعلام می کنند و به مدت سه روز ضیافت های جداگانه ای با خانواده های خود برگزار می نمایند . در طول ۵ روز اول این مراسم ، عروس همچنان در منزل پدری خود اقامت دارد و در روز ششم به همراه اعضای خانواده خود به خانه ی داماد رفته و شب را در آن جا می گذرانند که همین موضوع پایان مراسم را اعلام می دارد. اگر شما هم بلیط هواپیما خارجی به این کشور گرفته اید حتما عروسی های جالب این مورد شما را جذب می کند .

بازدید : 1
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 17:05

پر درآمدترین مشاغل هواپیمایی

در هر فرودگاهی در سراسر جهان، کارمندان از سوابق و مهارت های متنوعی حضور دارند که گلچینی از نقش ها و مسئولیت های مختلف را در اشل بزرگتر برآورده می کند.

آس چارتر در این مقاله لیستی از درآمد ترین مشاغل هواپیمایی را برای شما شرح خواهد داد، که البته تعدادی از این شغل ها هیچ آموزش قبلی نمی‌خواهند. پس بنابراین اگر به دنبال شغل جدیدتان باشید اطلاعات این لیست می تواند برای شما مفید باشد.

از آنجا که آس چارتر تخصص ویژه ای در زمینه رزرو بلیط هواپیما ارزان چارتر ، تهیه بلیط چارتری،پرواز چارتری و بلیط ارزان هواپیما دارد، و دید بازی نسبت به زمینه گردشگری دارد کارشناسان ما با تحقیقات میدانی لیستی از مشاغل هوایی برای شما گرد هم آورده اند.

بازدید : 1
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:44

آبشارهای لرستان

لرستان را به سرزمین آبشارهای خروشان می‌ شناسند، این استان با بیش از 50 آبشار فصلی و دائمی گردشگران زیادی را برای تفریح و طبیعت‌ گردی به سمت خود می ‌کشاند. بارش‌ های جوی، وجود چشمه‌ های فراوان و رودخانه‌ های این منطقه بر روی صخره ‌های زاگرس بوم آبشارهای لرستان را به تصویر می‌ کشد. آبشار بیشه، نوژیان، آب سفید، سرکانه یا گریت، چکان، وارک، افرینه، شیرز، آبشار تنگه پیازه و آبشار کول چپ، از معروف ‌ترین و زیبا ترین آبشارهای لرستان هستند که می‌ توان در یک سفر چند روزه به لرستان از آنها بازدید کرد. قصد داریم دراین مقاله ازآس چارتر به سرزمین آبشارها لرستان سفر کنیم، همراه ما باشید.

بازدید : 1
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 13:03

رستوران احسان مشهد

از رستوران های مدرن مشهد که دارای فضا و دکوراسیون بسیار شیک و منویی از لذیذ ترین غذاها با بهترین و با کیفیت ترین مواد می باشد و همچنین دارای پرسنل بسیار خوش برخوردی می باشد، در سفر به مشهد حتما غذاهای رستوران احسان را امتحان کنید، رستوران احسان مشهد در خیابان احمد آباد، مقابل هتل هما قرار گرفته است.

رستوران قصر هدیش مشهد

رستوران قصر هدیش مشهد دارای انواع غذاها، پیش غذاها، دسرها می باشد و منویی از لذیذترین غذاها را دارد، از خوشمزه ترین غذاهای این رستوران که بسیار پرطرفدار نیز می باشد می توان به شیشلیک و جوجه کباب آن اشاره کرد، رستوران قصرهدیش دارای فضا و معماری بسیار ساده و جذابی می باشد و در خیابان فرامرز عباسی، خیابان جانباز، جنب مجتمع کیان سنتر واقع شده است.بلیط هواپیما شیراز مشهد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

رستوران اطلسیه مشهد

از لوکس ترین رستوران های مشهد، رستوران اطلسیه می باشد، این رستوران دارای دکوراسیون منحصر بفرد و لاکچری و فضای بسیار لوکسی می باشد، رستوران اطلسیه دارای منویی از خوشمزه ترین غذاها می باشد و در سفر به مشهد از غذاهای این رستوران حتما امتحان نمایید. رستوران اطلسیه در بلوار خیام شمالی، مجتمع وصال، جنب الماس شرق می باشد،

رستوران شورورزی مشهد

رستوران شورورزی دارای منویی از لذیذترین غذاها با طعم های بی نظیر می باشد و همچنین محیط و دکور این رستوران بسیار جذاب است و محیطی آرام و دنچ برای خانواده ها می باشد، در رستوران شورورزی خوشمزه ترین غذاهای معروف آن می توان به خوراک های میگو و استیک و باقالی پلو با گوشت اشاره کنیم. در سفر خود به مشهد حتما سری به رستوران شورورزی در بلوار شهید صادقی بزنید و خوشمزه ترین غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و از طعم عالی غذاها و کیفیت فوق العاده غذاهای آن نهایت لذت را ببرید.

رستوران باغ زیتون مشهد

اگر به غذاهای ایتالیایی مثل پیتزا و پاستا علاقه مند هستید رستوران باغ زیتون بهترین گزینه می باشد و خوشمزه ترین استیک ها را دارد، رستوران باغ زیتون مشهد دارای منویی از لذیذترین غذاها و بالاترین قیمت ها می باشد، اما کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا می باشد. رستوران باغ زیتون مشهد در بلوار سجاد خیابان بهار قرار دارد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 205
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 70
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 599
  • بازدید سال : 1857
  • بازدید کلی : 1857
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی